dag 39, 07-08-13

7 augustus 2013 - Ørskog, Noorwegen

Nadat ik gisteravond mijn verhaaltje weer hier op had geplaats, heb ik met Hilde, Trui en het neefje van hun Jelle, Skipboo gespeeld. Dit is een kaartspel, wat erg lijkt op Ligretto. Het doel is als eerste je kaarten op te krijgen. Helaas verloren de vrouwen... Daarna film gekeken met Trui en stond al snel het eten op tafel. Bé had kip pesto gemaakt. Zo lekker, kip en kip en kip en pesto natuurlijk haha! Met z'n alle om de tafel. Daarna als dessert kwam er een hele lekkere zelfgemaakte chocoladetaart van Trui. Smullen! Na dit gezellige tafereel, liet Hilde de Noorse jurk zien van Trui, die ze helemaal zelf heeft geborduurd. Het is hier traditie dat  iedereen die aan doet als je je laat conformeren. Elke streek heeft zijn eigen soort jurk en pak voor de man. Erg leuk en mooi om te zien! Soort klederdracht, maar dan mooier! Uiteindelijk was het een latertje dat ik in bed lag en heb ik vanochtend lekker kunnen uitslapen tot 10 uur, om 11.00 zaten we aan de koffie en was Annika weer op het werk, na haar vakantie in Amerika. Even bijkletsen en toen stond ik alweer fanatiek de hutjes te schrobben en daarna de keuken in. Trui werkte vandaag ook en Marjan was ook van de partij. Het was erg rustig en zo hebben we alle kastjes maar schoongemaakt en pauzes gehouden haha! Om 17.00 mocht ik stoppen en heb ik een heerlijke douche genomen, mijn nageltjes gelakt en niks gedaan. Nog een rondleiding gegeven in me 'big caravan' aan mijn buren. De oom en tante van Bé en Trui. Ondertussen was Harry makreel aan het roken, want vanmiddag waren de jongens op het water geweest en hebben weer heel wat gevangen. Trui en ik stonden fanatiek te springen op de trampoline en toen was het eten klaar en konden we aanschuiven. Trui had voor vanavond gekookt, zalm! Oh men, ik word verwend hier met dat lekkere eten! Morgen gaat Jelle koken, volgens mij wraps! Nu lig ik lekker in mijn bedje en op tijd dit keer haha! Morgen om 12.00 beginnen en Marjan helpen 's avonds bij het restaurant runnen en de receptie, want de familie Kleinhulse gaan met z'n alle op de foto!