dag 48, 16-08-13

17 augustus 2013 - Ørskog, Noorwegen

Helaas, gister werden we wakker hier met regen en was de zon weer verdwenen. Om 10.00 startte ik met werken en stond Trui klaar met een zelfgemaakte Oreotaart. Lekker! Daarna gingen Pirri en ik de enorme klus aan, om alle hutjes te ontdoen van viezigheid. Er was namelijk weer een bus vol met Tsjechen langs geweest. Het viel ons erg mee en alles zag er netjes uit tot dat we bij het laatste hutje kwamen, waar blijkbaar de reisleiders hadden gezeten. Vies en smerig. De tafel hadden ze gebruikt als buffet en er lag van alles plakkerigs op en ze hadden er een theedoek overgedaan en daar een bloemtje opgezet, alsof we het dan niet zouden zien. Toen daar naar de badkamer, wat de hell was! De hele wc zat onder de kak en we hadden bijna kotsneigingen. Ik rende snel naar buiten en griste handschoenen en een bril eruit en gaf het aan Pirri: Protection Pirri protection. Hahaha we lagen helemaal dubbel maar dit klusje moest toch echt geklaard worden en gelukkig wou Pirri dat wel doen. Nee, dat is nou weer niks voor mij... Hier zijn we lang mee bezig geweest en daarna de keuken weer in en ondertussen de puntjes op de 'i' zetten boven in de feestzaal, waar ik wel even 30 stoelen heen mocht brengen. Men, dit was nogal een training! Stoel uit restaurant pakken trap op, stoel neerzetten, trap naar beneden en weer een stoel naar boven. Het zweet liep overal, maar het was mij gelukt binnen een uurtje, trots! Verder liep het nog wel aardig door in het restaurant tot uurtje of 5 en toen mocht ik weg. Lekker gedoucht en daarna wat gerommeld in mijn caravannetje en om kwart voor 7 gingen we eten.  Heerlijke spaggetti en Oreotaart als toetje met het niet wetende dat we vanavond nog weggingen. Maar Hilde vroeg Trui en mij mee naar de buurtjes. 2 iets oudere mensen die hier een vakantie hut vlakbij hebben. Super groot en mooi! En van binnen helemaal in Noorse stijl, keek mijn ogen uit. Houtkacheltje stond aan en het was er heerlijk warm. Er waren nog meer mensen, dus ik zat tussen een Noors gezelschap waar ik niks van kon verstaan, maar maakte mij niet uit want ondertussen had Marit, zo heet die vrouw een hartige taart voor ons neergezet en zoveeeeel lekkerder dan thuis! Daarna kwamen de schalen met kokoscake op tafel en koffiebroodjes en als dessert vanilleyoghurt met rode bessen schuimpjes. Dat was echt zo mega lekker! Daarbij dronk iedereen koffie of thee uit echt servies. Jaa, dit was ook weer een beleving en wat ik niet snel vergeet. En nu wordt ik wakker met weer een stralend zonnetje en met het idee dat vandaag het feest is. Ik heb er wel zin in!

1. Adriaan:
    17 augustus 2013
    En zo zijn de laatste dagen ook nog geweldig. Geef mij zo'n huisje!
  2. Loes:
    18 augustus 2013
    Gelukkig dat je gauw weer thuis komt anders groeide je daar helemaal dicht ;-)
    Zoveel lekker eten.