Dag 7, 06-07-13

6 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Geloof het of niet, maar hier in het hoge noorden scheen vandaag de zon en kwamen de shorts en hotpants uit de kast! Wat een heerlijk weertje en wat is het dan mooi hier, wauw! Om 11 uur begon ik met werken en nu ook begon dat met een lekker kopje thee en een echt 'daim' chocoladegebakje, hmm! Daarna hoefde ik maar 1 hut schoon te maken en het toiletgebouw, dus heel veel werk was dat niet. Daarna weer de keuken in, wat ik echt wel heel leuk ga vinden te vinden. Van alles wat doe je daar, van borden opmaken, tot de afwas en het maken van salades, belegde broodjes en de wafelmix maken tot bedienen van mensen en het opruimen van de tafels. Er is altijd wat te doen en aan de afwas is geen einde... Vandaag stond Harry in de keuken en die had speciaal voor mij nog de specialiteit van hun restaurant gebakken, namelijk de schnitzel. Dit kennen ze hier namelijk helemaal niet, tot dat hun dit gingen verkopen. Dit heeft zelfs de landelijke Noorse krant bereikt, als ik het goed zeg en mensen van ver komen hier heen om het te proeven. En eerlijk gezegd houd ik helemaal niet zo van schnitzels, altijd zo droog, maar deze was echt best wel heel lekker! En zoals Harry zegt, je moet weten wat je verkoopt en dat kan alleen maar door te proeven! Dan mag ik nog heel veel gaan proeven... Pirri was er vandaag toch helaas niet, vanwege redenen met familie. Dus stond met Marjan in de keuken en was 't vandaag heel makkelijk allemaal in het Nederlands. Veel ijsjes zijn er verkocht en de skelterverhuur deed het ook uitstekend goed! Verder is hier een hondenclub op de camping en die hebben nu een feest in een grote tent vlak naast mij... haha maar last heb ik nog niet van ze gehad. Ze hadden een soort wedstrijd met allemaal speurhonden die rendierpoten op moesten sporen waar bloed aan zit. De gedachte alleen al dat hier in de omgeving van die rendierpoten met bloed liggen, haha! Rond 6 uur ging ik met Hilde mee boodschapjes doen in het dorp, want het was toch rustig en Harry kon wel even zonder me in de keuken. Altijd leuk! Naast het fjord is de supermarkt dus geweldig mooi uitzicht had ik vandaag met het mooie weer en het was echt heus waar wel 27 graden daar! Boven op de berg, waar de camping zit, was het wel iets frisser, maar echt 100 x beter dan gister! Daarna wouden we gaan eten, maar toen dacht iedereen van laten we naar het restaurant gaan en hebben de tortilla's even op ons moeten wachten. Om half 9 eindelijk zaten we lekker buiten te smullen. Nu net onder de douche vandaan,  maar ja, je zou Marit niet heten of er gebeurd wel weer wat 'doms'. Het toiletgebouw kan je namelijk alleen open doen met een sleutel, die sleutel had ik netjes bij me en kon zo naar binnen gaan en douchen, bijna ready, kom ik erachter dat ik douchemuntje vergeten ben. Ik snel weer aankleden en rennen naar me caravan. Ik hoor de deur nog achter me dicht knallen en opeens schiet me te binnen: 'shit me toiletsleutel ligt nog in de douche.' Gelukkig liepen er net een man en een vrouw langs met toilettas, die ik maar even heb aangeschoten om te vragen of ze de deur voor me wouden open, die hartelijk van mij in de lach schoten!

1. Wilma:
    6 juli 2013
    Aan lekker eten geen gebrek, begrijp ik, gelukkig werk je ook hard, zodat de calorieën ook weer verbruikt worden. Hihi