dag 6, 05-07-13

5 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Mijn eerste vrije dagje, viel letterlijk in het water. Regen, regen, regen en nog eens regen en natuurlijk nu net ik naar bed ga is het droog... Vanochtend heerlijk lang in bed gelegen, lekker ontbeten en toen mijn afwasje naar de keuken gebracht en weer een nieuw collegaatje ontmoet, met de naam Vicky. Een echte Noorse en heel spontaan en gelijk praatje meegemaakt. Iedereen is zo nieuwsgierig naar me haha, wat kom je doen? Hoe lang blijf je? Hoe kom je hier terecht? Waar overnacht je? En ik in mijn beste Engels dat vloeiend uitgelegd. Daarna ben ik maar is een pad ingeslagen en heb ik te voet is wat mooie plaatjes geschoten en ben ik een eindje gaan wandelen. De camping staat op een berg, dus liep zo een heel eind naar beneden, maar moest ook weer naar boven haha! Ik had al bedacht dat ik er wel een goede sprinttraining kon gaan doen, want moet wel in vorm blijven natuurlijk, want ze stouwen me hier toch van alles naar binnen. 'Ja, Marit, dit is echt Noors, moet je even proberen, nu je hier toch bent.' enz. enz. maar niet alles is even lekker hoor! Vanmiddag heb ik verder niks gedaan, behalve even gelunched met Hilde, heerlijke omelet en begonnen in mijn vele tijdschriften die ik mee heb, maar toch vond ik 't maar saai. Ik moet wel wat te doen hebben hoor, heb namelijk energie voor 10 nu haha! Gelukkig kreeg ik bericht van Sanne en Sven dat ze wel even wouden skypen en dat vond ik toch heerlijk gezellig!! Ze gingen net eten en ik zat er gewoon gezellig even tussen, alsof ik erbij was. Ja, toen vond ik wel even jammer dat ik er niet echt was.. maar daarna kreeg ik al snel bericht van Marcaline of ik ook even met haar wou skypen, dus dat was ook weer lachen, gieren, brullen! En toen opeens stond Harry, die weer terug uit Nederland was, met Vicky in de deuropening om mijn caravannetje te laten zien. Vicky helemaal enthousiast haha en ging ik mee naar het dorpje om haar thuis te brengen. Was ik er toch nog even uit vandaag. Eenmaal terug was het alweer 21.00 uur en had Hilde weer heerlijk gekookt. Broccoli, champignons in sausje a la creme, gekookte aardappeltjes, stukje vlees, sla uit eigen tuin en appelmoes, jumjumjum! Morgen mag ik weer werken met Pirri, heb er zin in!