dag 5, 04-07-13

4 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Hallo allemaal, ja en ook vandaag was het weer een lang dagje! Vanochtend werd ik met knallende hoofdpijn wakker en dacht echt shit, hoe deze dag te overleven?? Donderdag is de dag namelijk waar ze het al de hele tijd over hebben, want dan word het druk... Eerst maar ontbeten, gedouched en paracetamolletjes naar achter geslikt. Om 11.00 richting restaurant en kopje thee gedronken met Hilde en weer een nieuwe Noorse leuke meid leren kennen Alexandra en allemaal even aardig! Vandaag voor het eerst de hutjes bij langs gegaan in mijn eentje. Voor mijn gevoel ging het wel redelijk en na een tijdje kwam Marjan even buurten of alles lukte en tevreden was ze ook nog op maar kleine details na, namelijk het openen van de gordijnen en de toiletrol plaatsing had ik over het hoofd gezien enz. Blijkt maar weer op hoeveel kleine dingetjes je moet letten. Want je wil natuurlijk niet herinnerd worden aan de vorige bezoeker in het hutje, is ook zo wat! Daarna de keuken in en de 'oh zo heerlijke geur' van potato bal kwam je al tegemoet. Hilde had mij er al op voorbereid, dat het heel erg vet was en je er helemaal onder kwam te zitten en nog gelijk had ze ook. Bah, ik vond het echt zo vies. potato bal is namelijk een typisch Noors gerecht, dat ze hier elke donderdag eten in dit gebied. Het is een meelbal van aardappel met daarin een stuk vlees wat enorm vet is en daarbij gekookte schapenvlees, met koolrabbiestamppot, nog een worst en gebakken bacon erbij en zo vet als wat. Iel, nee mam, dit vind jij ook echt helemaal niks!! Uiteindelijk heb ik 80 borden ervan voorzien en kwamen er heel wat complimenten naar de kok, hoe lekker het was! Ene na het andere bord verliet de keuken en echt alles zat onder het vet! Bij de eerste drie borden die werden geserveerd liep ik mee om het weg te brengen naar de gasten. Dit ging helaas gelijk mis, want moet je nagaan dat alles in het vet drijft en het dus ook alle kanten kan gaan op je bord en zo sjoef lag het op een Noorse meneer zijn schoot en over mij heen... Gelukkig kon iedereen er om lachen en zou het me toch ook echt een keer moeten overkomen. Dit overkomt mij dus nooit weer! Tot 18.00 had ik gewerkt en daarna ben ik heerlijk met een Oreo ijsje op een stoel geploft tot dat Hilde klaar was en hebben we lekker lekker patatjes, salade en een echte Nederlandse kroket gegeten. Lekker buiten op het terras gekletst en dat geeft een heerlijk vakantie gevoel. Daarna belde Trui nog op uit Nederland en wou zelfs mij ook nog even spreken, zo lief! Daarna verhuist naar binnen en nog heel lang gekletst over van alles en nog wat met Hilde. Voel me hier al helemaal thuis, zo fijn! Nu is het tijd om te slapen, xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl