dag 1, 30-06-13

1 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Na een geweldig leuk 'afscheidsfeestje' met al me lieve vrienden en vriendinnetjes was het gister toch echt de dag dat ik zou vertrekken naar Noorwegen. Nog nooit alleen weg geweest en nog nooit gevlogen en dat maakte het toch allemaal wel een beetje spannend! Me ogen uitgekeken op Schiphol en met een grote glimlach ben ik vertrokken en heb ik afscheid genomen van me ouders en broertjelief, naar de fam.Kleinhulse in Noorwegen. In de gate tussen allemaal Noren, kreeg ik de sfeer al flink te pakken en kreeg ik enorm veel zin om die kant op te gaan. Voordat ik het vliegtuig instapte, kwam tante Bianca me nog even uitzwaaien zo voor het vliegtuig, wat natuurlijk erg bijzonder was. Zij werkt daar namelijk. In het vliegtuig zat ik bij het raam, met een leuk Noors moedertje naast me met haar zoontje. Het opstijgen gaf toch wel wat spanning, maar uiteindelijk was dat het leukst en toen we eenmaal in Noorwegen vlogen, was het echt waanzinnig mooi! We vlogen langs de kust en we hadden super helder weer! Aangekomen hier, stond ik bij de bagageband te praten met een Nederlandse man en zijn twee kinderen. Hij was nog nooit in Noorwegen geweest en ik zou hem wel even vertellen hoe mooi het hier is haha! Met mijn rugzakje op en mijn koffer achter mij aanslepend, zonnebril op, voelde ik mij een echte toerist. Ik kwam om 16.30 aan op het vliegveld en de bus naar Moa zou om 17.00 vertrekken. Ik ging netjes buiten zitten bij het bus bordje Moa, maar op 1 of andere manier heb ik die bus toch echt gemist. Hilde en Harry bij wie ik op de camping werk, kon ik niet bereiken en uiteindelijk via de dochter kunnen regelen dat ik opgehaald kon worden. Het fijne was dat ik totaal niet in de stress raakte en ik uit het niets maar is een ENGELS praatje met een mevrouw ging maken. Helaas zei deze vrouw, na mijn gebrekkig Engelse praatje: I'm sorry, but I can't English! En weg was ze. Heb er echt vol verbazing gezeten en schoot er wel van in de lach. Na een dik uur hebben gewacht kwam Hilde mij ophalen en ben ik hartelijk verwelkomd. Gelijk mij voorgesteld aan de rest van de meiden die hier werken op de camping en mijn mooie super de luxe caravan bezichtigd. Heerlijk patat gegeten en 's avonds gezellig met de fam. Kleinhulse op de bank tv gekeken en gekletst. En natuurlijk 's avonds mijn bedje voor de komende 7 weken ingewijd en ik heb echt heerlijk geslapen, ondanks de Poolse buren die om 13.15 met veel kabaal hun hutje ingingen.

1. Marieke:
    1 juli 2013
    Oh Mari hier ook al een verslagje van je allereerste dagje en reis zelfs! Je houdt het lekker bij. Leuk leuk leuk!!!
  2. Wilma:
    1 juli 2013
    Lieve Marit, wat leuk om je zo te volgen en wat een enthousiast verhaal! Je caravan ziet er ook goed uit, dus dat moet een mooie tijd worden. X