dag 2, 01-07-13

1 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Vanochtend om 9 uur verliet ik me bedje en heb ik heerlijk ontbeten met echte Noorse Wasa knäckebröd in mijn eigen caravannetje. Om 10 uur hadden we afgesproken zodat ik vandaag een dagje mee kon kijken. Ik begon met de Noorse meid Pirri, de hutten schoon te maken. Ons Engels was om te lachen, maar elkaar verstaan en iets duidelijk maken lukte! Om 13.00 waren we klaar en was het tijd voor pauze en heb ik lekker tosti's gebakken met Trui. Daarna ben ik met Hilde, Bé en Trui naar het dorpje geweest en hebben we wat boodschapjes gedaan en scheen het zonnetje hier heerlijk! Ook hebben we het bootje bezichtigd en gaan we nog een keer het Fjord op, ook zijn er al grote plannen om de berg te beklimmen en nog veel meer leuke dingen te doen. Morgen gaat Harry met Bé en Trui naar Nederland en ben ik alleen met Hilde, maar zoals vandaag het werken ging, zie ik het allemaal wel zitten. Om 15.00 begon ik in de keuken en heb ik borden opgemaakt en zelfs al meegeholpen met bedienen en in het Noors eetsmakelijk gezegd, wat ze nog verstonden ook. Heel toevallig zat de Nederlandse man die ik op het vliegveld in Alesund sprak, in het restaurant en bleek dat hij hier een week verblijft. De sfeer is hier heel goed en met de Noorse meiden die ik tot nu toe heb leren kennen kan ik goed mee overweg. Lachend steppend over het terrein met Pirri! Nu regent het en zit ik in me caravannetje met een muziekje op lekker op me laptopje jullie te vertellen hoe leuk ik het hier heb en ik hoop alleen nog maar meer leuke dingen te vertellen. Ik ga mijzelf zo klaarmaken, voor de bbq! Ja zelfs met regen doe je dat hier gewoon!

1. Chantal:
    1 juli 2013
    nou dat klinkt al goed zo je eerste dagje.
    ik blijf je volgen.
    heel veel plezier :D
  2. Marieke:
    1 juli 2013
    Superleuk Marit, om je zo te volgen. Leuk om te lezen dat je je de eerste dag al prima hebt vermaakt. Dat betekent veel goeds voor de komende tijd. Veel plezier en maak er wat leuks van!!
    Liefs, Marieke
  3. Wilma:
    1 juli 2013
    Ik word al helemaal jaloers als ik je verhaal lees, super!