dag 4, 03-07-13

3 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

God kveld! Hvordan går det?

Jaja, de eerste Noorse woorden vloeien al uit mijn mond! Vannacht heb ik echt klokje rond geslapen, kapot moe en kwam met moeite om 10.00 uur mijn bed uit, om op 11.00 uur fris en gewassen weer op de werkvloer te staan. Hilde stond klaar met vers gebakken wafels dus dat was een goede start van de dag en de zon scheen ook nog eens! Hierna kon ik beginnen met het poetsen van de hutjes. Dit keer mocht ik alleen, want ik ben vanaf nu de hoofdverantwoordelijke voor de hutjes! Pirri kwam mij helpen en met luide muziek stonden we keihard te schrobben en was alles weer spik en span! Rond half 2 waren we klaar en gingen we door naar de keuken en helaas ging het vanaf toen regenen en nog steeds... Hier mocht ik de borden weer opmaken, de keuken schoon houden en ondertussen heel veel gelachen met Pirri. Ook vandaag ging ik bedienen en zei ik bij elke maaltijd die ik rond bracht: 'Hoffe das schmake' en verstaan deden ze me ook nog. Vandaag was het totaal niet druk en waren we maar beetje klieren en gezellig doen in de keuken. Tot dat Hilde rond 6 a 7 uur erachter kwam dat het bordje closed en open, op closed stond. We hopen niet dat er daardoor zo weinig klanten waren haha! Hilde heeft heerlijke zalm klaar gemaakt voor ons vanavond en toen was het alweer half 9 en ben ik richting mijn caravan gegaan. Vandaag vloog de tijd echt voorbij en kruip zo weer heerlijk mijn bedje in!

1. Loes:
    3 juli 2013
    Hoi Marit,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Als het zo door gaat houd je het wel 7 weken vol denk ik. Nu maar hopen dat het weer wel weer wat opknapt. Zou wel fijn wezen.
    Knap van je dat je al hoofdverantwoordelijke bent geworden ;-)
    Werk ze nog maar even.
    xx Loes
  2. Wilma:
    4 juli 2013
    Ha Marit, nou ja zeg, ik kan na de zomer op noorse taalles bij jou! Leuk hoor, ik word bijna jaloers als ik je verhalen lees. Ben benieuwd wat je op je vrije dag gaat doen.
    X Wilma