dag 9, 08-07-13

8 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Vandaag was echt weer geweldig leuk! Totaal geen spijt dat ik hier heen ben vertrokken, vermaak mij zo hier en de tijd vliegt hier om. Ik zag er allemaal wel tegenop en had totaal niet verwacht dat het zo leuk allemaal zou worden. Echt zo leuk en zo'n waanzinnig mooi land! En dan heb ik het niet eens over de natuur, maar ook over het leven zelf hier. Zo relax, alles kan en mag en regels kennen ze haast niet, naast de strenge alcoholwetgeving en de verkeersregeling natuurlijk. Vanochtend heb ik heerlijk uitgeslapen, maar jammer genoeg maakte die bus Tsjechiërs mij met veel kabaal en gedoe wakker, maar ik ben daarna zo weer in slaap gevallen en werd wakker gemaakt door mijn wekkertje om 10.00 en stond om 11.00 de hutten alweer schoon te maken. Op de camping staan 15 hutten en ik moest er 13 schoonmaken, dat was mij wat en door die hondenclub zat alles ook nog is onder het hondenhaar, ranzig gewoon! Nadat ik 4 hutten had schoongemaakt, kwam Harry langs om even te zeggen dat er koffie en gebak klaarstond. Dus dat was ook weer heerlijk gezellig en hebben we lekker koffiepauze gehad. Daarna had ik nog heel wat hutten te gaan, maar gelukkig stond Pirri heel enthousiast ineens voor de deuropening: Marit Here i am!!!!!! haha altijd lachen met die meid! Om 14.00 waren we klaar en had Hilde een lekker gebakken visje voor me gemaakt. Echt, ik kom kilo's aan hier, niet goed! Daarna heb ik nog even geholpen in de keuken, maar er was hier niks te doen en toen kwam Harry op het idee om mij mee te nemen vissen en daar stemde ik natuurlijk volmondig in mee. De oud buren van Hilde en Harry staan hier ook op de camping en vader en zoon gingen mee. Geweldig met het bootje het fjord in en de vishengels aan boord. Al snel zagen we de eerste bruinvissen om de boot heen. Helaas geen fotootje van weten te schieten... Het vissen zelf was ook een hele onderneming en na een tijdje was ik reuze fanatiek, want ik wou en zou een vis vangen! Helaas ook dit is mislukt, maar nog 6 weken te gaan. Ga niet eerder weg voordat ik er 1 gevangen heb! We hebben een heel eind gevaren en zelfs ik mocht achter het stuur en 't voelde net alsof ik 1 van de schippers van de kameleon was, hard dat die boot kan! Heerlijk over het water roetsen en ondertussen genieten van alle indrukken tussen de bergen en de mooie uitzichten. We zijn gestopt bij een ander haventje, waar we een ijsje hebben gehaald op een camping van Belgische eigenaren. CHOCOLADE en aardbei was mijn keuze. De vissen wouden vandaag niet en met 1 koolvis zijn we weer naar huis vertrokken. Deze hadden ze heerlijk klaar gemaakt en natuurlijk hebben we hem opgegeten. Smullen! Hilde had ook een heerlijke Hollandse maaltijd voor ons gekookt en de gehaktbal was super! Toen kwam Jos met z'n vrachtwagen het terrein op gereden, dit is een Nederlandse vrachtwagenchauffeur en volgens mij kwam die uit Friesland aan zijn accent te horen. Hartelijk welkom geheten en daarna nog de hele avond gekletst en gelachen. Ondertussen waren er Zweden onderweg om te overnachten op de camping bij ons. Deze mensen hebben 7 keer gebeld, op 1 dag!! Reservering wel of niet en toen ook nog is helemaal de weg kwijt. Wat bijna niet kan hier in Noorwegen en de camping aan een hoofdweg ligt. Bij aankomst laat in de avond hebben we hier ook hartelijk met z'n alle om kunnen lachen. Nu zit ik met me voetjes voor me straalkacheltje, want ik heb koud tot op me bot. De nieuwe foto's moeten jullie sowieso even zien van vandaag op het Fjord en morgenochtend staat er weer hutten schoonmaken op het programma en daarna ga ik met Hilde naar Alesund om te shoppen voor nieuw meubilair, matrassen enz. voor de hutten. Allemaal leuke dagen hier, wie had dat nou gedacht, ik in ieder geval niet!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl