dag 10, 09-07-13

9 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Dat was wel even leuk. Gezellig met mama en daarna nog hele tijd met papa aan de telefoon gehangen. Vandaag was het vies weer en erg koud. Geen mooie uitzichten en alleen maar regen. Zo droevig en dat sloeg ook op mij. Klein dipje had ik denk ik vandaag. Ook al heb ik mij vandaag ook totaal niet verveeld. Vanochtend gelijk begonnen met het poetsen van de hutten en toen dat klaar was broodje kroket gegeten met Hilde en toen zijn we middagje wezen shoppen in Moa. We hadden een heel lijstje en zijn de hele middag weggeweest. We moesten allemaal kleine dingetjes halen voor in de hutjes om alles weer een opknapbeurt te geven. Zo hebben we een lading nieuwe dekbedden gekocht, lampjes, nepplantjes, glazen enz. enz. Aanstaande zaterdag hebben we hier een bruiloft en hier hadden we ook nog wat mooie dingetjes voor gehaald, o.a. servetten. Winkel in, winkel uit en toen eindelijk het lijstje klaar was en het tijd was om echt even leuk te shoppen zonder te moeten hadden we allebei geen zin meer en zijn we lekker in de warme auto gestapt op naar 'huis'. Maar was wel even gezellig. Ik had het er net nog met papa over maar als je op vakantie bent zie je zo'n andere kant van Noorwegen dan dat ik nu hier zit. Nu ben je veel meer onder de mensen en zit je een langere tijd op 1 plek. Dat vind ik eigenlijk wel heel leuk. En zo af en toe krijg je dan dat vakantie gevoel even te pakken, zoals gister op het bootje. Vandaag hadden we heel Hollands gegeten, karbonade met aardappels en boontjes. Boontjes eten ze hier niet in Noorwegen, dus we moesten naar een speciaal winkeltje om dat te halen. Net zoals witlof en spinazie, kennen ze hier haast niet. En nu is de dag alweer voorbij en ga ik lekker slapen, want ik ben echt heel moe. Hilde heeft me een lekkere warme kruik gegeven en er staan twee kacheltjes in me kamertje, koud hebben moet nu niet meer kunnen in mijn mooie caravannetje...

1. S.J. Dijkstra:
    Ha die Marit,

Een dipje, nu dat mag hoor! Je moet wel weten dat wij al een paar dagen mooi weer hebben. Maar ja, jij gaat naar het hoge noorden. Werk ze en geniet ook.
    Groetjes van opa Sybo
  2. Marjolein:
    10 juli 2013
    Wow Marit, leuk om je ervaringen te lezen! Je bent zeker een ervaring rijker! Geniet van de omgeving! Heeeel veel plezier! Ik kijk uit naar het volgende verhaal!!! Liefs Marjolein Top
  3. Henriette:
    Hey Marit,

als k de tijd heb lees ik iedere dag je verhaal! Erg leuk jou zo te volgen! je hebt t wel naar je zin geloof ik hè?? veel plezier verder en succes!