dag 13,14,15 12-07 13-07 14-07

14 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Ja, na mijn vrije dagje moest ik een weekend lang hard werken. Vrijdag alle hutten gepoetst met Hilde en verder de keuken in en ons voorbereiden op de bruiloft van zaterdag. Heb zo dus vrijdagavond, nadat ik mee mocht boodschapjes doen in het dorp omdat het zo rustig was, de feestzaal versierd en servetten gevouwen. Maar dit waren echte Noren volgens Hilde want de versierploeg was de helft vergeten en had dus zo ook te weinig servetten.. Jaja, zou morgen komen. Oke prima, kwamen ze de volgende dag met verkeerde servetten ohoh. Toch maar gebruikt, maar heel netjes natuurlijk niet. Het was een low-budget bruiloft en aan alles was dat wel te zien en voor ons was dat ook heel makkelijk in de keuken. We hoefden alles alleen maar warm te maken en naar boven te brengen, waar een lopend buffet plaats vond. Het is geruikelijk hier in Noorwegen dat iedereen een taart mee neemt en er dus geen grote bruiloftstaart is. Bijna allemaal handgemaakt en wat zag dat er mooi uit. Want zo af en toe nam Hilde mij mee naar boven naar de feestzaal om van alles moois te laten zien. Toen het buffet was afgelopen vroegen ze nog of al het personeel naar boven wou komen, dus ik ook mee en toen gingen ze allemaal voor ons klappen. Dat was een leuk momentje! Verder hielden we het restaurant draaiende ook al was hier haast niks te doen. Met alle meiden werkten we en dan gaat het al snel in het Noors en dat is soms erg vervelend en ben en blijf je toch een buitenbeentje en had ik het wel gehad. Ik was moe en had geen puf meer. Vanochtend vroegen Hilde en Harry aan me, Marit gaat het weer? Was gister niet helemaal je dag he. Dus ze hadden het wel gemerkt. Op zulk soort momentjes verlang ik echt even naar huis. Gelukkig maakte deze dag alles weer goed en vond ik het wel heel gezellig ondanks dat ik super moe ben haha! Samen met Vicky in de regen heel wat hutten gepoetst en daarna samen de keuken in gegaan. Waar ondertussen Pirri en Marjan er ook weer waren. Hun hadden zaterdagavond op de bruiloft achter de bar gestaan en helaas mocht ik dat niet omdat ik geen 18 ben en lag ik allang in dromenland. En die leuke  Pirri is toch echt wel de sfeermaker in de keuken en dankzij het weer was het ook helemaal niet druk, want het regent hier weer eens. Ook al zou dat de Noren helemaal niet tegen moeten houden, want ze gaan altijd op 'tur', de natuur in zeggen ze. Niet helemaal waar, maar het valt me wel op dat ondanks het weer de kinderen gewoon aan het springen zijn op de trampoline en aan het racen op de skelters, regenpak aan en gaan! Veel meer kan je hier anders ook niet en de hele dag binnen zitten is ook zo wat.  Zo langzamerhand raak ik wel aan de regen gewend, maar de zon is toch meer mijn ding! 8 graden hier... Dus het was weer één grote gezellige bende in de keuken en dat deed mij goed! Mijn Poolse buren hadden een zuurkoolschotel voor ons gekookt en ik dacht echt eerst bah neeee dat moet ik vanavond gaan eten, maar uiteindelijk smaakte het echt best goed! Daarna heb ik heerlijk lang met papa en mama gekletst en natuurlijk zusjelief en broertjelief. Was weer een gekkeboel en bijna bijna bijna komen ze naar hier toe. Nog een weekje wachten en dan krijg ik logés! Kijk er nu al naar uit!

1. Wilma:
    14 juli 2013
    Hoi Marit, gelukkig is het vandaag weer beter gegaan. Jammer van het weer, wij hebben gelukkig wel zomer:-)