dag 17, 16-07-13

16 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Vanochtend begon alles weer met het zelfde riedeltje, wakker worden door de wekker met het getik van de regen op het dak van mijn caravannetje en met het idee om weer en dagje te werken. Ook vandaag weer begon ik met het schoonmaken van de hutjes en het toiletgebouw. Ik had alle tijd en deed het op me gemak. Ik had mijn regenjas maar aangedaan en liep met mijn karretje van hutje naar hutje en alles was nat en geen berg te bekennen en het mooie uitzicht was verdwenen door de laag hangende mist. Gelukkig waren de hutjes schoon achter gelaten en had ik niet veel werk. Daarna heb ik een lekker eitje gebakken voor mezelf en heb ik een nieuwe collega ontmoet. Maria is de naam en ze is een echte blonde Noorse meid en was ook reuze gezellig om mee te werken. Vanmiddag stonden we met z'n drietjes in de keuken, Maria het kassameisje, Marjan de kok en ik het bordenopmaak meisje. En ondertussen deden Maria en ik de vaat en brachten we de borden uit. Harry was helemaal overbodig en die was heerlijk een nieuwe sneeuwscooter uitkiezen. Rond een uurtje of 6 kwam Veiko de vriend van Marjan, andijviestamppot brengen met spekkies. Echt heerlijk was dat en al helemaal met de weer en vers uit eigen tuin die andijvie. Marjan speciaal gekweekt, want ook dit kennen ze hier niet in Noorwegen. Daarna heb ik nog tot 20.30 gewerkt en de keuken schoongemaakt voor weer een nieuwe dag!

1. Akke:
    16 juli 2013
    Zeg, ik wil toch echt mooi weer als ik voor jouw caravan kom te zitten. Ik ga gewoon het mooie weer meenemen van uit Nederland.
  2. Adriaan:
    17 juli 2013
    NOg een paar dagen en dan gaan we kijken hoe je het daar volbrengt. Van het prachtige weer hier naar het typische Noorse weer. Ik heb er veel zin in! Ben benieuwd naar je keukenkunsten.