dag 18, 17-07-13

17 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Na gisteravond een heerlijke douche genomen te hebben ben ik mijn caravannetje in gekropen en heb ik geslapen als een roos! En werd weer eens wakker met het getik van regen op het dak. Gelijk begonnen samen met Vicky met het schoonmaken van de hutten na eerst koffie en ik thee gedronken te hebben haha. Vicky was opdreef vandaag en zo klungelig als wat. Ze vergat telkens de helft of had ze van alles gemold en kwam dan met z'n onschuldig gezicht aanzetten dat ik keihard in de lach schoot en we bijna niet meer te stoppen waren. Haha was een goed begin van de ochtend. Daarna heerlijk stokbrood met ham en kaas gegeten en door in de keuken waar Maria ook was. Het was enorm rustig en er was niks te doen. Vicky vertelde mij nog een heel Engels verhaaltje en ze was verontwaardigt dat ik het niet kende. Ze komt namelijk uit Engeland en woont hier ook voor z'n 7 jaar nu in Noorwegen. Ik hoop dat ik het verhaaltje goed begrepen heb, het ging zo: Er waren eens 3 geesten en ze wouden de brug over naar de andere kant. De eerste geest ging eerst, eenmaal op de brug werd deze eerste geest tegengehouden door een trol die onder de brug leefde. Geest 1 was erg bang en riep snel: Er komt straks een grote geest, laat mij over en eet mij niet op!! De trol liet dit toe. Toen nam geest 2 een poging om de brug over te steken. Ook hij werd overvallen door de Trol en riep hard: Er komt straks een andere geest, groter en sterker en die is pas echt gespierd en veel lekkerder om op te eten. Ook werd geest 2 toen doorgelaten. Toen geest 3 eindelijk aan de beurt was, waren geest 1 en 2 al aan de overkant en zaten vol spanning te wachten of geest 3 het wel zou redden. Maar geest 3 groot en gespierd, kwam ook de trol tegen op de brug. Geest 3 begon te gillen en te schreeuwen en brulde zo hard dat de trol het op z'n lopen zetten uit dood angst en geest 3 zo ook veilig aan de overkant kwam en hij samen met geest 1 en 2 nog heel veel avonturen beleefde! Haha en Vicky vertelde dit op zo'n leuke manier dat je zelf gelijk enthousiast raakte en toen kwamen alle sprookjesverhalen boven. Van Rapunzel tot sneeuwwitje en de zeven dwergen. Grappig dat iedereen die sprookjes kent. Ondertussen hadden we paar klanten gehad en moest ik van Harry een warme toast ham/kaas maken zonder tomaat. Ik fanatiek bezig om het zo mooi mogelijk te maken en kwam vol trots het laten zien. Schieten Maria en Vicky toch keihard in de lach en Harry pissig dat dat geen warme toast was maar een baguette. Shit dacht ik, snel het tosti apparaat neer gezet en uiteindelijk was het allemaal goed gekomen, na heel wat stress. Ik denk dat ik me hoofd er niet helemaal bij had. Gelukkig hadden we daarna wel een heerlijke baguette alla Marit en hebben we er heerlijk van gesmuld en konden we er daarna allemaal hartelijk om lachen. Dit hoorde ik natuurlijk de hele middag verder nog aan haha! Verder hebben we in de tussentijd dat er niks te doen was, 'hoofd schouders knie en teen knie en teen'geleerd aan elkaar. Ik kan hem nu in het Noors en hun in het Nederlands en Harry deed zelfs mee. Super grappig, blijkt maar weer hoe moeilijk ze de Nederlandse taal vinden. Heb mij kapot gelachen en hun om mij!!  En hebben we rondje keuken gedaan en heb ik heel wat woorden geleerd in het Noors en hun van mij in het Nederlands. Van een lepel in de bestek la tot de producten in de voorraadkast, helaas ben ik al veel vergeten haha. Maar paraplu is het zelfde als bij ons en met dit weer is dit Noorse woord best handig! Al snel was het toen alweer 20.00 en waren we gesloten. Snel alles opgeruimd en toen ben ik lekker  buiten op het terras gaan zitten, toch nog beetje genieten van dit 'heerlijke' weer. Meisje van de reception spelen haha en ik had nog 1 klant ook. En en en ook nog is een leuke Italiaanse jongen dacht ik zo of uit Spanje, maar hij was leuk hoor! Wifi code gegeven en helemaal blij was die en hij wenste mij zelfs nog een hele hele hele goede avond. Haha lief! Net onder de warme douche vandaan en morgen weer vroeg eruit want het is donderdag en dat is de dag van de Potet Bal, bahbahbah. We zullen zien hoe druk het word, want het weer morgen wordt er niet beter op. Ze zeggen dat het met bakken uit de lucht komt vallen en zo'n 4 cm neerslag met uur en de grond is hier al zo nat, dus veel opnemen doet dat het niet meer. Daarom is er een grote kans van lawinegevaar... We shall see! Ik hoop maar dat ik het droog houd in me caravannetje, maar dat zal vast! En dan vrijdag ben ik vrij en zijn Bé en Trui en Hilde ook weer terug en dan wordt het weer alleen maar beter en gaan de temperaturen omhoog komt de zon te voorschijn en is het als het goed is DROOG!

1. Marieke:
    17 juli 2013
    Marit! Wat een heerlijke verhalen! Maar de grote vraag is natuurlijk: was de italiaanse of spaanse jongen net zo'n leukerd als Ed, Hans of Bert???
  2. Jessica:
    19 juli 2013
    Hoi Marit,
    Wat beleef je een leuke dingen daar, en je leert ook nieuwe recepten. Je werkt wel hard hoor als ik dat zo lees, kom je zeker thuis met een vette bankrekening :)
    Je moeder was hier vanavond nog even die gaan morgen jou kant op, maar goed dat het weer wat beter word. wij gaan morgen ook op vakantie en weet dan niet of ik je verhalen kan lezen maar ik zie wel. Nou Marit slaap lekker straks en werk ze morgen.
    Groetjes jessica