dag 19 en dag 20 18-07-13, 19-07-13

19 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Gister kwamen Bé en Trui weer terug uit Nederland, na 3 weken. Gezellige boel en gelijk een stuk drukker. Gister had ik weer een lang dagje gewerkt en zat ik er ook wel naar uit te kijken dat straks iedereen weer 'thuis' is. En mijn papa en mama en broertjelief gaan morgen richting mij en hopen er zondag te zijn. Ik maak mijn caravannetje vast voor ze in orde. Oh heerlijk, heb ze echt best wel heel erg gemist! Straks kan ik weer lekker met ze knuffelen en in het echt al mijn belevenissen vertellen. Kijk er zo naar uit, kan niet wachten! Want zo af en toe heb ik wel beetje heimwee hoor naar al die kleine dingetjes die zo normaal zijn maar ook zo speciaal zijn! Dus gister gezellig weer met z'n alle gegeten en daarna gezellig geklets met Truitje, heerlijk enthousiast was ze! En vandaag zijn we gelijk maar op de mountainbike gesprongen. Echt heerlijk was dat en super gezellig! Alleen waar we niet helemaal bij na hadden gedacht was dat het de grond natuurlijk kletsnat is door het weer van de afgelopen week. We zaten van top tot teen onder de modder en hebben de meeste tijd meer gelopen dan gefietst, maar dat kon de pret niet drukken. Flesje drinken mee en een chocolaatje en het vakantiegevoel deed zijn werk! We gingen om het meer heen fietsen, maar op één of andere manier zijn we een totaal verkeerde kant op gefietst. We zijn nog overvallen door een hond en stonden bibberend achter onze fiets te schuilen. Gelukkig kwam het baasje snel en die kwam ons ook gelijk even melden dat we hier niet goed waren en weer terug richting de andere kant moesten. De kaart hadden we wel mee, maar hier hadden we niks aan, want we wisten totaal niet waar we waren haha! Gelukkig kwamen we uiteindelijk na 2 uur fietsen een bord tegen waarop de kaart stond en waarop een grote stip stond waar we nou precies waren. We zaten er allebei wel een beetje door en we hadden maar bedacht om richting een dorpje te gaan fietsen en dan daar eenmaal aangekomen te zijn hebben we Harry gebeld die gelijk met Bé naar ons toekwamen om ons op te halen. Was weer een hele belevenis, maar ook super stoer. Twee echte Noorse meiden op de mountainbike door de modder, ja dat gaf wel een kick! Daarna hebben we snel boodschapjes gedaan en zijn we op een heel mooi tussen doo rweggetje weer naar huis gegaan waar we gelijk een warme douche hebben genomen. Daarna zijn we voor het tv gaan hangen en hebben we een film gekeken. In het Engels met Noorse ondertiteling, mijn talenkennis vliegt hier omhoog. Als ze dit op school toch eens wisten haha... En Trui en ik hadden gezegd dat we wel even zouden gaan koken, dus dat maakten we waar. Aardappels met zelf gedraaide gehaktballen en prei met kaas en dat hebben we buiten op het terras met elkaar opgegeten. Het dessert was helemaal een mooi festijn, want die hadden Trui en ik met onze creatieve brein gemaakt. Vieze groenechemische gelatine spul, wat Harry helemaal lekker vond haha, met echte Noorse aardbeien, vanillesaus, chocoladedressing en slagroom! Smullen! Daarna nog een wasje gedraaid met Hilde en op de bank tv gekeken met Trui. Nu ga ik lekker slapen want dit weekend mag ik weer aan het werk, money money money!

1. Janneke:
    20 juli 2013
    You go girl! super om dit allemaal te lezen!