dag 25, 24-07-13

25 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Wakker worden met het zonnetje, heerlijk! Gisterochtend ging ik er om 09.00 uit om weer een dagje te werken. Gister gingen ze met z'n alle vissen, maar helaas was de boot te klein en kon er 1 iemand niet mee en toen dacht ik, ach ik kan hier nog zo vaak vissen en ben gezellig gaan werken met Vicky en Mathilda. Eerst baalde ik wel, maar was weer onwijs gezellig met Vicky. Heel veel te doen was er niet en toen kwam Hilde op het idee dat Vicky en ik boven in de feestzaal de stoelen wel konden uitzuigen en schoonmaken. Dus wij naar boven naar de feestzaal, waar we hard gingen poetsen en onder tussen veel lol hadden. We hadden 't over van alles en nog wat en het Engels gaat zo veel makkelijker dan ik had gedacht of ik snap de gebaren nu meer haha! Vicky had even glas sap gehaald, heel feestelijk met een rietje. Ondertussen was Vicky bezig met de stofzuiger en ik met een doekje. Alleen mijn doekje gaf wat af, dus ik naar de keuken nieuw doekje halen. Kom ik boven is Vicky opeens verdwenen. Ik overal zoeken, maar nergens was ze te bekennen. Tot dat ik opeens een stemmetje hoor. Ik schoot gelijk al in de lach, want dat stemmetje kwam onder de tafel vandaan, waar doeken overheen hingen. Komt ze eronder vandaan met pretoogjes en helemaal lachen. boefje is die Vicky! Helaas gaat ze over 9 dagen op vakantie, maar ze komt mij nog wel 'goodbye' zeggen heeft ze beloofd als ze terug is. Zo leuk! :) Na een tijdje kwam iedereen weer thuis van vissen en stonden we in de keuken de enorme vis die mama gevangen had te bewonderen. Papa ging hem fileren, zodat die tussen de spiesjes en de hamburgers kon liggen op de bbq! Trui ging ondertussen nog naar voetbaltraining, Harry naar een vergadering en Sven en Bé op de mountainbike naar het dorp. Helaas, kregen we na een tijdjes een telefoontje dat Sven was gevallen en niet meer door kon fietsen. Papa erheen crossen met de bus van Hilde en Harry en door naar de dokter. Deze dokter kon weinig betekenen voor Sven, met z'n zere schouder en waarschijnlijk iets met z'n sleutelbeen. We moesten afwachten tot vandaag en voor de zekerheid zijn we toch nog maar even langs de dokter gegaan vanmiddag. Zijn sleutelbeen is wat gezwollen. Na dit spannende avontuur gingen we eindelijk toch nog bbq'en en dat was weer reuze gezellig! Vandaag heb ik dagje vrij, dus genieten van het zonnetje, want daarna staat er weer een weekendje werken voor de boeg.