dag 26 en 27, 25-07-13,26-07-13

26 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Na een nacht onrustig te hebben geslapen en een broertje naast je te hebben liggen, die er bij ligt als een stijve plank, bleek toch zijn sleutelbeen gebroken. Helaas, was de dag na de valpartij zijn sleutelbeen alleen maar dikker geworden en was dit een ziekenhuisbezoekje waard. Terwijl het nog wel mijn vrije dag was en ik een dagje fam. Bootsma had ingepland, viel dit helemaal in de soep. Ik baalde wel enorm, maar uiteindelijk kon Sven er ook niks aan doen en kan het iedereen overkomen. Papa en tolk Bé gingen mee naar de arts en mama en ik bleven op de camping. Ijsjes eten en op het terras in de schaduw zitten, want bij de caravan was het op een gegeven moment niet meer te houden. Hier hebben we nog andere Nederlanders gesproken die hier ook wonen en ondertussen probeerden we de dazen op afstand te houden! Helaas, was het denk ik alsnog te warm voor mij en werd ik opeens zwart voor de ogen. Snel glas water naar binnen en een plens water in me gezicht gegooid. Opeens trek ik dan helemaal weg, zo vervelend! Gelukkig was ik snel opgeknapt en kwam Hilde op het idee om toch nog even te gaan zwemmen met z'n alle, want dit was toch wel een verschrikkelijke warme dag met z'n 34 graden Celcius. Dus rond half 6 allemaal in de auto op naar een riviertje. Echt heel mooi plekje. Papa en Bé hebben er nog gevist en ondertussen waren Trui en ik aan het baden en leidde ik Sven door het water naar een plekje waar die lekker kon zitten met zijn voetjes in het water. Toch wel sneu hoor dat die nu een gebroken sleutelbeen heeft midden in zijn vakantie! Terug bij de camping heeft papa nog wat eten gefrabiceerd en ben ik vroeg me bed ingedoken want er stond weer een dagje werken voor de boeg. Vanochtend stapte ik dus ook om 9.00 me bedje uit, om gelijk te beginnen met de hutjes. Na 1 hutje, wat een enorme bende was, gingen we koffie drinken met z'n alle en namen Papa, mama en Sven alvast afscheid van Harry, Bé en Trui, want die zijn vandaag naar de Norway cup, waar Trui gaat voetballen en voor de winst gaat. Daarna dagje gewerkt in de keuken met Alexandra en Marjan. Het was vandaag Alexandra's laatste werkdagje, want ze gaat studeren in Alesund. Lieve meid is dat en ik hoefde ook nog geen afscheid te nemen, want we zouden elkaar nog wel keer zien voordat ik weg ga! Dus dat plan wil ik ook zeker laten doorgaan. En terwijl ik hard aan het werk was. was fam. Bootsma vandaag naar vogeleiland Runde om Papagaaiduikers te spotten. Gelukkig hadden ze nog niet gegeten en kon ik meegenieten van de 'te scherpe' nazi van papa haha en hebben we heerlijke filmpjes gemaakt en gelachen! Ondertussen regent het hier ook en zijn er schitterde regenbogen te zien. Ik hoorde net van Hilde dat een paar dorpjes hier verder op geen stroom meer hebben door inslag. Volgens mij zitten wij hier nog aan de goede kant van de bergen...