dag 30, 29-07-13

29 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Gisteravond zijn we uiteten geweest met z'n 4e en werden we bediend door Pirri en had Hilde lekkere schnitzels voor ons gebakken. Ja, dat was weer gezelligheid ten top! Daarna probeerde ik een filmavondje te regelen, maar na elke 10 seconden liep mijn laptop vast en laden laden laden. Ik heb het een tijdje volgehouden, maar het was niet te doen! Snel de laptop maar weer weggedaan en mijn bedje ingedoken. Heerlijk geslapen en wakker worden met het ruizen van de wind om de caravan. Jaa, het ging even te keer. De wind woeide over de camping. En 'One Direction' rende over het grasveld op zoek naar hun spullen en helaas had hun tent de wind niet kunnen houden en was die in elkaar gezakt. Papa heeft nog met ze gepraat haha oeh! Maar helaas ik was mijn bed niet uit te branden. De jongens zijn nu helaas weer van de camping met hun kapotte tentje en ze waren nog maar net een paar dagen weg! Toen ik uiteindelijk om half 10 de moed had om me bed te verlaten had papa een lekker eitje gekookt en ben ik in de auto gaan zitten achter het stuur en opeens had ik heel veel zin om te gaan rijden, dus thuis ga ik gelijk beginnen met lessen!! Papa ging mij wat dingen uitleggen, maar ik mocht helaas de sleutels niet, om rondje over de camping te rijden... Jammer jammer! Toen was het al snel 10 uur en moest ik naar mijn werk, na eerst een kopje thee begon ik weer met de hutten te boenen en vandaag was de dag weer dat het Poolse huis aan de beurt was. De grootste hut waar 4 mannen in leven voor 3 maanden, omdat ze hier aan het werk zijn. Hier even een sopje doorheen gehaald samen met Marjan en ze nieuw beddengoed gegeven. Hun ook weer blij! Daarna als gewoonlijk de keuken weer in en vandaag was Maria ook van de partij. Het was erg rustig vanmiddag en zo hebben we heel de keuken maar schoongemaakt en stond ik te rillen in de koeling om daar een sopje door heen te halen. Ondertussen liep het eind van de middag wel beetje door en hebben we nog best wel wat borden uitgebracht. Papa en mama hebben hier vandaag 18km door de bergen gewandeld en Sven heeft zich vermaakt met games in de caravan en in mijn middagpauze kwamen ze gezellig echte Noorse wafels eten. Om 18.00 was ik klaar en was het weer fam. Bootsma tijd en hebben we lekker gek gedaan en Pulser met chips gegeten. Dit eten ze hier, zoals wij thuis kroketten en frikandellen eten. Vette worst met frietjes, maar wij hadden opgebakken aardappelpartjes. Ook lekker! Net lekker gedoucht en nu lekker in mijn caravannetje chillen. Het regent nu aardig hard. Ben benieuwd wat het weer morgen doet. Ik hoop goed, want dan gaan we nog een berg op en mag ik eerder vrij! :)