dag 31 en 32, 30-07-13,31-07-13

31 juli 2013 - Ørskog, Noorwegen

Gister begon het zelfde riedeltje weer, niet uit bed kunnen komen,  snel al mijn ochtendritueeltjes doen en naar mijn werk. Toen ik aankwam was papa al druk aan het helpen met de vracht en mochten Vicky en ik alle dozen plat vouwen en begon de dag lachend met die leuke meid. Na de koffiepauze de hutten geboend en al snel kwam Pirri met haar neefje skelteren. Ik heb me doodgelachen hoe zij op dat ding zat en rond zat te crossen, daarna werd ik uitgenodigd op de trampoline en sprongen we tot dat we niet meer konden. Haha super grappig! Daarna de keuken ingegaan en lekker dagje gewerkt met Pirri en Vicky. Om 4 uur mochten Vicky en ik weggaan omdat het zo rustig was. Zo heb ik met papa gister een poging gedaan om de berg te beklimmen vlakbij de camping. Het was 1,5 km lopen en dan moesten we afslaan, een paarden pad in, om zo aan de voet van de berg te komen. Helaas had ik en papa geen idee wanneer we nou die 1,5 km hadden bereikt en bleek later dat we veelte ver doorhadden gelopen. Er stonden hier allemaal prachtige huisjes en toen ik er eentje van dichtbij ging bekijken, schrok ik me helemaal rot en riep snel papa erbij, er zat een man voor het raam. Haha gelukkig was dit een pop, maar heel fijn was het niet. Hier aangekomen zijn we een smal paadje afgelopen en liepen we alleen maar verder van de berg weg en kwamen we er allebei achter dat we fout zaten. Hilde's tekeningetje erbij gepakt en toen kwam ik op het geweldige idee om gewoon dwars hemelsbreed naar de berg te lopen. Daar gingen we dan, door het moeras en de kriebels aan je benen. Na een eind gelopen te hebben kwamen we bij een hele steile helling en zagen we daarbeneden een rivier stromen. Daar ging mijn idee en toen zijn we maar weer terug gaan lopen, duurde even voordat we het paadje weer gevonden hadden en het was allemaal best wel spannend. Tip: ga nooit  van het pad af!! Toen we terug liepen kwamen we het goede pad weer tegen en liepen we weer volgens route. De lucht werd grauwer en er kwam wind op en papa vroeg aan mij of ik me mobiel even wou checken op bereik. Toen ik keek zag ik allemaal gemiste oproepen en nieuwe berichtjes. Vanaf de camping riepen ze ons terug. De bergtop was ondertussen helemaal niet meer te zien en zelf hadden we ook al bedacht dat het misschien niet zo verstandig was om de berg op te gaan, kan namelijk erg gevaarlijk worden. Dus helaas volgenden we met z'n twee de weg weer terug en kwamen we gezellig kletsend weer aan op de camping na 2 uur, zonder 1 stap op de berg gezet te hebben haha! Al snel klaarde het weer weer op en hadden we makkelijk die berg op kunnen gaan, maar te veel risico moet je niet nemen in de bergen. Jammer, maar helaas! Vandaag was weer het zelfde riedeltje, schoonmaken en de keuken in en ook vandaag was Vicky van de partij samen met Mathilda. Was weer erg gezellig en de hele dag zat ze me al nieuwsgierig te maken dat ze een 'surprise' voor mij had, maar verklappen ho maar. Het was namelijk vandaag het laatste werkdagje samen met mij, want ze gaat op vakantie en heel heel heel misschien zie ik haar nog even voordat ik weg ga, maar daar kunnen we niet vanuit gaan. Toen ik hoorde dat ze iets voor mij had, ben ik in mijn caravannetje ook maar even creatief bezig geweest. Heb een Nederlands overlevingspakketje gemaakt voor mee op vakantie. Snoepjes, kauwgum, ontbijtkoek, hagelslag enz, leuk kaartje erbij met erop dat ze altijd welkom is in Holland waar het zo plat is haha. Ik kreeg een boek met Trollen verhalen, die ze mij met vol enthousiasme altijd aan het vertellen was. Helemaal in het Engels en ze heeft er iets heel liefs ingezet. Echt heel lief, ben er heel blij mee en hopelijk zie ik haar nog een keer! Na een dikke knuffel en afscheid genomen te hebben, kwam Hilde met echte Noorse Selivge ofzo. Dikke pannenkoeken, dus die hebben we net lekker opgepeuzeld. Morgen ben ik een dagje vrij en gaan we naar  de Geiranger. Helemaal zin in, dagje fam. Bootsma! :)

1. Marieke:
    1 augustus 2013
    Ha Marit, wat heb je het toch heerlijk daar! Prachtige verhalen en nog spannend ook (pop voor het raam? Ik zou me doodschrikken!!). Het blijft geweldig om te lezen. Nog even genieten, en trouwens je hebt echt niets te klagen hoor, werkdagen die om 9 of 11 uur beginnen? Je hebt gewoon vakantie daar!! Lekker genieten dus!
    Liefs, Marieke