Dag 33 en 34, 01-08-13, 02-08-13

2 augustus 2013 - Ørskog, Noorwegen

Eerste maand is alweer voorbij en het is alweer augustus, eigenlijk vliegt de zomer voorbij. Helaas, zijn papa en mama en Sven vanochtend vertrokken. Wat ik totaal geen leuk momentje vond, het liefst was ik zo mee naar Holland gegaan. Vond het zo geweldig leuk dat ze er waren. Je verhaal even kwijt kunnen, lachen en gewoon weten dat ze er zijn. Vond het echt heel fijn en reuze gezellig! Lekker gek doen met elkaar! Terwijl ik ook gewoon aan het werk was en hun leuke dingen deden, maar 's avonds lekker bij elkaar en samen slapen in me caravan en nu lig ik helemaal alleen in me caravannetje. Even wennen weer, uiteindelijk lukte mij het de 1e 3 weken ook, dus deze laatste 2 gaan ook lukken! En na dat tranentrekkende momentje, ben ik maar snel aan het werk gegaan en gelukkig was Pirri er en die vrolijkte mij zo weer op! Lekker dagje gewerkt en om 17.00 mocht ik stoppen en heb ik muffins gegeten met Trui, nagellakken en daarna op de bank geploft met chips en hebben we film gekeken en toen was het zo weer half 9 en moesten we beneden komen om te eten. Daarna met Hilde en Trui rondgedwaald over het terrein naar mooie bloemetjes en hebben we hele mooie wilde boeketjes gemaakt. Gewoon gezellig avondje en dat zelfs zonder mijn geweldige familie haha!

Gister was het laatste dagje dat papa en mama er waren en dus hadden we een leuk dagje gepland. We hebben de Trollstiger gereden en het Geirangerfjord bezocht. De Trollstiger was machtig mooi en Sven en ik hebben duizenden pogingen gedaan om alles mooi op de foto te krijgen, saampjes achter in de auto, maar telkens nam papa de bocht te vroeg. Bovenop gekomen hebben we van het uitzicht genoten en heb ik getrakteerd op Noorse wafels en natuurlijk nog even de souvenirshop in. Hierna vervolgden we ons naar het Geirangerfjord en kwam de zon er zelfs nog door. Geirangerfjord is het bekendste fjord van Noorwegen en komen hier cruiseschepen van heel de wereld 80km het fjord in. Zo diep is het daar nog! Schitterend om te zien. Toen we op de ferry zaten op het Geirangerfjord voor de overtocht om onze trip verder te vervolgen, vaarden we naast een cruiseschip. Enorm ding, maar in het fjord stelt dat niks meer voor. Was een hele mooie ervaring!

1. Marieke:
    2 augustus 2013
    Marit, wat leuk om te lezen dat jullie bij Trollstiger en Geiranger zijn geweest. Komt me allemaal heel bekend voor, ook al is het voor mij best lang geleden dat ik daar was (8 jaar ofzo). Dus het heeft op mij in ieder geval indruk gemaakt, en op jou natuurlijk nu helemaal. Het is je tweede vaderland! Komt natuurlijk ook door je naam :) :)

Lekker genieten chickie!
  2. Adriaan:
    3 augustus 2013
    He Marit
    Wij zitten nu veel in de auto en moeten veel ferries gebruiken schiet niet op. vandaag in bergen geweest, regen keihard, storm en onweer. Doorweekt . Nu in een luxe hut bij Sand. Met zwembad! Morgen weer verder en dan nog preikestolen op. En dan op naar huis.
    Liefs van ons.
  3. Loes:
    5 augustus 2013
    Hoi Marit,
    Leuk dat je ondanks het vele werken ook nog even lekker leuke dingen mag bekijken. Trollstigen en Geiranger. Mooi hoor. Wij hebben drie keer bij Geiranger op de camping gestaan. Aan het water. Dan zag je 's ochtends als je wakker werd ineens een heel groot cruiseschip voor je neus liggen. Geniet nog maar lekker even. wij hebben de vakantie weer achter de rug. Zijn bijna vier weken in Spanje geweest aan de westkust. Mooi ook daar.

groetjes, Loes