Dag 35,36,37,38 03-08-13, 04-08-13, 05-08-13, 06-08-13

6 augustus 2013 - Ørskog, Noorwegen

Zo ik loop een tijdje achter en ben ik eigenlijk allang weer vergeten wat ik zaterdag gedaan hebt. Gewerkt, ja dat weet ik nog, maar of er nog gekke of leuke dingen gebeurt zijn, geen flauw idee! Wel filmpje gekeken met Trui en nog even snel geholpen 's avonds met het uitbrengen van desserts, want de hondenclub was hier weer en kwamen eten en toevallig waren er nog precies 2 dessert over en hebben Trui en ik opgegeten onder de film: Sjakie en de chocoladefabriek. Warme appeltaart, met ijs, slagroom en vanillesaus. Jumjum! Zondag was weer een dag keihard werken. En eerlijk gezegd altijd zie ik altijd tegen de zondag op. Dik gestress op 1 of andere manier en super druk. Dit keer mocht ik kiezen wat ik wou doen en heb ik gekozen voor de vaat. Kon ik lekker in me uppie doen en geen gestress van andere aan me hoofd. De laatste weken stond ik borden op te maken met sla enz. en dan moet je hele tijd rekening houden van en nu en nu en nu en nu was het op zich wel relax. Ook al was dit ook hard doorwerken en wou de vaatmachine niet snel genoeg. Helaas, deed op een gegeven moment de bakplaat het niet meer en begon de stress pas echt en konden er veel menu's niet meer verkocht worden...De bakplaat is nu bij de maker dus we hopen dat die er snel weer is. Nu is zo geïmproviseerd in de keuken en dat hoort niet. De kok hoort te koken met goed apparatuur! Hilde was dus op haar vrije dag, hamburgers aan het bakken tussen de grote grillplaat en Harry had alle pannen bezet met schnitzels en ik stond lekker af te wassen haha! Na deze lange dag zijn Trui en ik weer op de bank geploft en hebben we weer een film gekeken. Gister hebben we geshopt in Moa, 1 van de grootste shoppingscentra 's van Noorwegen. Helemaal overdekt en alle winkels zijn er te vinden. Trui en ik waren gebracht door Harry en met de bus weer terug. Flink geslaagd en alles van de uitverkoop, anders is het niet te betalen. De prijzen liggen best wel erg hoog, vergeleken met Nederland. Na deze gezellige dag, kwamen we thuis en hebben Trui en ik gekookt voor de familie. De broer van Harry is hier namelijk aangekomen met zijn gezin en ik had beloofd aan Hilde dat ik een keer pasta pesto voor ze ging maken en nu konden hun gezellig kletsen en stond ik mij uit te sloven in de keuken. Trui kwam mij helpen en uiteindelijk hebben we een super gerechtje neergezet en wat vonden ze het lekker!! En dat allemaal dankzij me dagje Utrecht met Carlien, echt studentengerechtje! Daarna waren al snel Bé en de neefjes naar boven gegaan om te gamen en hebben Trui en ik blokjesspel gedaan buiten waarbij je met staven moet gooien op elkaars blokjes en natuurlijk won ik NIET... Daarna gevoetbald en kwamen al snel de Franse jongens van de camping om te vragen of ze mee mochten doen. Gezellige boel! Na deze lange avond mijn bedje ingekropen en toch best wel erg thuis missen. Het gevoel is beetje vreemd en duurt ook maar kort, maar is niet leuk! Gelukkig daarna, snel van start gegaan met werken en alle hutjes weer clean voor de volgende. Daarna middagje in de keuken gestaan, waar het echt niet normaal rustig was. Heb het nog nooit zo erg meegemaakt, maar lekker gekletst met Maria en Harry en veel pauze's gehouden. De bouwvak is hier namelijk afgelopen en iedereen is bijna weer aan het werk en dan moet je het echt van het toerisme hebben. Volgende week gaan we om 18.00 dicht en dat is alweer me laatste weekje dan. Oh wat verlang ik naar mijn eigen bedje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marieke:
    7 augustus 2013
    OCh och Mari, nog even volhouden! Wel genieten van je laatste week hoor, dit maak je niet zo vaak meer mee!! Heerlijk toch, ik ben nog steeds wel wat jaloers.
    En altijd handig he, die studentengerechten komen blijkbaar altijd wel van pas!
    Liefs, Marieke